"ADVERTISING IS EXPRESSING SOMETHING TO SOMEONE. YOU REACH WHEN YOU TOUCH.  SIMPLE AS THAT."

För dig som annonsör handlar det om att nå ut med rätt budskap till rätt kundgrupp och i rätt volym, som självklart är så många som möjligt. För oss handlar det om att kommunicera erbjudanden och konkretisera värdena för dig som är annonsör hos oss. För oss på Catalogue är helhet viktigt; kvalité och estetik genomsyrar vårt koncept i alla aspekter. Därför är också annonserna viktiga, även om vi självklart inte i lika hög grad som när det gäller vårt övriga innehåll kan ha inflytande på dessa. Vi tror på att utveckla ett seriöst och nära samarbete med alla våra annonsörer för att sätta ett högt tak för en intelligent och unikt effektiv marknadsföring med maximerad exponering i rätt sammanhang. Det är vad som gäller, tycker vi.


  

VAD ÄR Catalogue STOCKHOLM?

Catalogue STOCKHOLM är en 200- sidig exklusiv, årlig shopping-publikation. Vi distribuerar gratis ut til 100 000 hushåll i köpstarka områden inom Storstockholm för att garantera räckvidd till våra annonsörer.
Vi når dessutom stadens turister via bland annat SJ och flera hotell.

Catalogue STOCKHOLM kommer därutöver att säljas i en upplaga på 100 000 genom våra 1001 samarbets-butiker samt Pressbyrår och flera andra distributörer.

Catalogues huvudprodukt är en häftig och vacker publikation. Formatet är en högklassig produkt i lyxig kvalité, i sin form mer av en coffee table book än ett magasin.

Catalogue kommer också som en webbkatalog och med en app, båda med release 4 september 2014.

En kombination av magasin och det digitala är vad modern marknadsföring handlar om i dag. Magasinen spelar en viktig roll för att driva trafik till webb och vidare till butik, och dessa 3 kommunikationsplattformar -magasin, webbkatalog, app -maxar marknadsföringsvärdet.

 Givetvis finns vi också på Facebook och Twitter.

 

 

HUR VI GÖR

Catalogue STOCKHOLM presenterar förutom 1001 handplockade butiker och verksamheter i Stockholm också några spännande nya varumärken. Det är detta som är Catalogues kärnpunkt; lyfta fram de små tillsammans med de stora.

Trovärdighet: Vi genomför en gedigen research över en 3-månaders period. Intensiv streetwalk genom alla Stockholms gator innanför tullerna gör att vi med stor trovärdighet kan lova att vi hittar till de allra bästa. Tillsammans med dessa tar vi fram en lockande exponerings-produkt som attraherar och gör kunder inom alla segment nyfikna och åtkomliga. 

För distributionens och räckviddens del arbetar vi efter en helt unik, ny och spännande samarbetsform som säkrar en målinriktad och  realistisk distriubtion: Varje aktör är med-distributör i och med att de säljer 100 ex av Catalogue STOCKHOLM under året. Konceptet gör oss mindre sårbara för normal tryckpress försäljning och säkerställer att vi når ut i stor skala.

Hur vi fördelar efter att alla kostnader till tryck, distribution och löner är betalda? Läs mer om hur vi tänker och driver vår organisation i en mix av humanitär och kommersiell filosofi:      filantropisk tänk   kreativ kommers  

 

Catalogue som varumärke och produkt ägs av Soria Moria House v/Anne Grethe Sethne. Konceptet, som i dag ligger under enskilda företaget boldbuzz, kommer att upprättas som eget AB i mars 2014.