DAGENS STOCKHOLM

har flera modiga och innovativa entrepenörer än någonsin. Unika butik-koncept inom en mängd olika branscher finns överallt, oftast utanför de vanliga shoppingstråken.

Vi skapar nu årliga publikationen Catalogue STOCKHOLM - ett exclusivt shoppingverktyg där vi lyfter fram och visar väg till 10 av de mest intressanta och spännande aktörer inom 100 olika branscher.

Välkommen

till Catalogue STOCKHOLM 

FOUNDER

and finder Anne Grethe Sethne fick idéen till CatalogueSTOCKHOLM under sina år som italiensk köks-designer med eget showroom i Birkastan, ett område med många entusiastiska och innovativa småföretagare.

Demo Image

RELEASEGALA

4/9 - CatalogueSTOCKHOLM har stort höstsläpp på Nalen! Då firar vi efterlängtad premiär tillsammans med våra aktörer och en mängd andra inbjudna. 200 000 vackra kataloger gör sin debut i stan i dagarna därefter.

Demo Image

WHERE WE ARE

CatalogueSTOCKHOLM's huvud kontor finns på Norrbackagatan i sagolika Birkastan; en bitteliten stad i staden "where everybody knows your name"

 

Anne Grethe bak sofa 240 X 240
CATALOGUE  MAKER

Sommaren 2009 öppnar jag et lite showroom med italienska köksinredningar på 60 små kvadratmetre midt i hjärtat av charmiga Birkastan. Jag har blivit kär i området runt Rörstrandsgatan året innan och använt vintern till att hitta ett passande lokal för min verksamhet. Jag landar  på Vikingagatan, full av optimism og framtidstro. Jag ser inte annat än möjligheter i en stor och sofistikerat stad som Stockholm med ett kundsegment mitt i prick för kräsen italiensk design. Med suksesslig erfarenhet fra en liten stad i Norge med ett likadant koncept ser jag i storstaden Stockholm ett enormt kundpotensial.

Jag glömmer en viktig sak; det som var en sensation i den lilla staden, försvinner i mängden i storstaden. Utan ett  betydligt marknadsföringsbudget är det svårt att göra sig bemärkt och informera ut till kunder om sin existens. Man kan ha världens finaste butik med toppen produkter, et unikt koncept utöver det vanliga och vara engagerad till tusen, men om inte kunderna hittar dit i en ström som generar förtjänst och möjliggör överlevnad, är det tufft att driva. Enbart entusiasm, pågangsmod och hårt arbete räcker inte alltid. 

Genom att arrangera kundriktade event som Birkastans dag och Jul i Birkastan samt nätverka ivrig ser jag hur mycket kraft som läggs deri och ofta med alltför dårligt resultat. Så vad göra? Svaret har blivit Catalogue STOCKHOLM. Jag hoppas och tror den skall generera mycket handel till just dessa pärlor av butiker och verksamheter, båda till de som får vara med och presenteras där, och alla  andra som kommer njuta gott av en större kundtilströmning till deras områder.
Läs gärna mer om Catalogue här. 

 

Några butiker och företag från mina egna kvarter som har varit till stor  inspiration för tillblivelsen av Catalogue

IMG 1630-2  IMG 1731-2  IMG 1673-2  IMG 1736   IMG 1691
         
         
         
Jag vill rikta ett stort tack till alla underbara människor jag har lärt känna genom dessa åren i Birkastan och som har tatt av sin tid och sin kunnighet och vist intresse för mitt projekt och hjälpt till med tänk, in put, korrigering och uppmuntran. Vem vet hur det annars hade gått.

 

 

 

MAKERS

 

Demo Image

WE DO ADS

 

Demo Image

INTRODUCING

 

Demo Image

STORYTELLING

 

Demo Image